reklama

Rozhovor s Kristiánom Koštrnom

Jedným z hráčov Wolverhamptonu Wanderers je i Kristián Koštrna, 18 ročný slovenský talent. Kristián do Wolves prestúpil pred dvomi rokmi zo Spartaku Trnava. Úspešne prešiel cez Akadémiu a momentálne hráva zápasy rezervy, stihol si však už zahrať i niekoľko prípravných zápasov za A tím. Zároveň je prvým slovákom v bohatej histórii Wolverhamptonu Wanderers. Kristián momentálne reprezentuje Slovensko v mládežníckej kategórii do 19 rokov. Je pravdepodobné, že o niekoľko rokov ho uvidíme i v drese našej seniorskej reprezentácie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

1) Ahoj Kristián, ako sa Ti páči Anglicko a Wolverhampton ? Bolo ťažké si zvyknúť ? Po viac než dvoch rokoch si už určite aklimatizovaný, avšak necnie sa Ti niekedy za domovom ? Chýba Ti niečo z domova ?

Tak prvé mesiace boli veľmi ťažké, pretože som nevedel anglicky, chýbala mi rodina a kamaráti. Po pár mesiacoch som sa naučil anglicky, čo mi pomohlo k tomu, aby sa mi tu lepšie žilo, ale rodina, kamaráti a hlavne priateľka Victoria mi teraz veľmi chýba.

2) Ako sa Ti podarilo pred tými dvomi rokmi dostať do Wolves ? Ako dlho Ťa sledovali ? Mal si ponuky aj iných klubov a ak áno, čo zavážilo v prospech výberu Wolves ? Vedel si o klube niečo predtým, než Ti dali ponuku ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak si dobre spomínam, bolo to na dvojzápase Slovensko U15 vs. Wales U15, kde bol scout z Wolves a zapôsobil som. Hneď asi mesiac potom som sa dozvedel od manažéra, že idem tam na skúšku. Na skúške som sa im veľmi páčil, stále nás otravovali so zmluvou. Boli aj iné ponuky, napríklad Man City, Everton, Birmingham a Talianska liga.

3) V Anglicku máš k dispozícii lákavé a zväčša poctivo robené jedlá zo všetkých kútov sveta... Obľúbil si si už niektorú kuchyňu ?

Musím priznať, že v Anglicku nemám obľúbené jedlo.

4) Tvoj futbalový a tréningový život je náročný, takže sa občas potrebuješ zrelaxovať. Niektorí hráči Wolves hrávajú golf. A čo Ty ? Akej záľube sa venuješ vo svojom voľnom čase ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Väčšinou si chodíme s chalanmi zahrať golf, tenis, bowling a zajazdiť na motokárach.

5) Ako vyzerá Tvoj štandardný týždeň ? Koľko sa denne venuješ futbalu ?

Každý deň mám tréning, okrem stredy a nedeľe, keď máme voľno. Inak venujem veľa času futbalu.

V strede Kristián Koštrna
V strede Kristián Koštrna 


6) Prešiel si úspešne akadémiou Wolves a momentálne si hráčom rezervy, avšak trénuješ s A tímom. Ako sa k vám mladíkom správajú skúsenejší harcovníci z A tímu ? Ste pre nich konkurencia, či sa vám snažia pomôcť, poradiť, preniesť na vás svoje skúsenosti ? S kým v tíme si rozumieš najlepšie ?

Najlepšie si rozumiem so Zubarom, Hamillom, Stearmanom, Jarvisom a Elokobim. Myslím si, že oni vedia aké to bolo keď boli mladí, vedia sa vcítiť do našej kože, že potrebujeme niekoho, kto nám dá rady vo veľkom futbale.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

7) Existuje niekto, koho považuješ za svoj futbalový alebo životný vzor ?

Môj futbalový vzor je Dani Alves. Aj v klube ma tak volajú, Alves.

Počas zápasu
Počas zápasu 


8) Zahral si si už v niekoľkých prípravných zápasoch s A tímom a ja verím, že do roka príde i Tvoja súťažná premiéra... Aké sú Tvoje futbalové plány do budúcnosti ? V Anglicku je pre mladých hráčov špičkových klubov štandardom získavať skúsenosti na hosťovaní v nižších súťažiach, oťukať sa v zápasoch A tímov a vrátiť sa silnejší... Lákala by aj Teba takáto cesta, stráviť napríklad pol roka v League One a zbierať skúsenosti ?

Určite budem na sebe pracovať a zdokonalovať sa tak, aby som si mohol splniť svoj sen. Samozrejme, nevylučujem ani hosťovanie v nižšej súťaži alebo v zahraničí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

9) A čo Mick McCarthy a ostatní tréneri, čo hovoria na Tvoje výkony ? Mick má povesť fanúšika mladých hráčov, aký je však ako tréner, ako sa správa ako človek ?

Mick je veľmi dobrý človek, dá sa s ním super pokecať, vždy vie, čo hovorí po futbalovej stránke. Samozrejme, že keď sa mi darí, tak po zápase povedia, super, len tak ďalej.

10) Tvojím spoluhráčom v rezerve Wolves je - popri ostatných talentoch - aj 18 ročný Zeli Ismail, ktorý bol anglickými médiami označený ako prvý anglický hráč s potenciálom transferu za 100 miliónov libier... Je naoaj taký dobrý ?

Zeli Ismail je ako môj brat, sme si veľmi blízki, trávime spolu veľmi veľa času či už v akadémii alebo aj mimo. Po futbalovej stránke je to vynikajúci talent, ktorý má všetko - techniku, rýchlosť, drzosť a myšlienku. A prezradím, že ani on ešte nevie, či tu ostane alebo odíde.

11) A čo Tvoje futbalové prednosti, aké sú Tvoje silné stránky ?

Som tvrdý v osobných súbojoch, technický, dobre podporujem útok. A rýchlosť.

12) Wolves sú svetovou špičkou používania vedy v tréningovom procese, avšak do Wolverhamptonu si prestúpil z Trnavy. Vedel by si porovnať myslenie, prístup, či štýl trénerov Wolves a trénerov v Trnave ? Existuje tréner o ktorom môžeš povedať "On mi dal najviac ?

Keď sa vrátim asi 2 - 3 roky dozadu, tak najlepšie si spomínam na trénera Milana Malatinského, Igora Jamricha a trénera Igora Súkenníka, všetci traja mi vo futbale veľmi pomohli. Ako každý vie, tak zaostávame vo futbale pozadu o niekoľko rokov, neviem, kedy sa to zmení. Tu v Anglicku sa snaží každý pracovať na 100 % a dať do tréningu či zápasu všetko, na Slovensku to tak nie je.

V drese našich mládežníkov má Kristián číslo 5
V drese našich mládežníkov má Kristián číslo 5 

13) Čo myslíš, že je lepšie pre rozvoj mladého a talentovaného hráča ? Ostať na Slovensku a hrávať v 17 - 18 rokoch Corgoň ligu a teda zápasy A tímu, alebo sa skúsiť už v mladom veku presadiť v kvalitnejšej lige v zahraničí, postupne a pomaly sa prepracovávať cez rezervné tímy i s tým rizikom, že sa do Áčka nedostane ?

Tak to je ťažká otázka, neviem odpovedať.

14) Z vlastnej skúsenosti viem, že atmosféra na Molineux je počas zápasov vždy úžasná. Viem, že i Ty Rád chodievaš pozerať zápasy Premier League. Sedávaš v boxe s ostatnými hráčmi rezervy, či chodievaš medzi fanúšikov ? Spoznávajú Ťa už fanúšikovia ? Rozdal si už veľa autogramov ?

Chodievam aj do boxov so spoluhráčmi ale keď sa hrá zápas s Manchester City, Chelsea a pod; tak si chcem vychutnať skvelú atmosféru. Rozdal som pár autogramov aj na také miesta, kde by to nik nečakal. Sem tam sa mi stane, že idem po meste a zastaví ma neznáma osoba a začne sa so mnou rozprávať...

Kristián Koštrna v treťom rade druhý sprava
Kristián Koštrna v treťom rade druhý sprava 

15) Vo svojej vekovej kategórii si jednoznačne jeden z najväčších slovenských talentov. Po kom si tento talent zdedil ?

Moja mamička mi stále hovorí, že som to zdedil po svojom dedkovi, ktorého som bohužiaľ ani nepoznal :(. Vždy mi o ňom hovorila, aký bol skvelý futbalista a tréner.

16) A čo Tvoja rodina ? Stali sa z nich po Tvojom prestupe fanúšikovia Wolves ?

Pravdepodobne môj ocino a brat, inak mamina a sestra sa tomu moc nerozumejú, ale určite ma podporujú.

--------------------------------------------------

Ďakujem za rozhovor Kristiánovi Koštrnovi a prajem mu veľa úspechov a zdravia na futbalovom trávniku i mimo neho. Teším sa, až ho uvidím nielen v drese A tímu Wolves, ale i Slovenskej reprezentácie :)

Alexander Patkoló

Alexander Patkoló

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Normálny človek. Pracujem ako audítor a kontrolór, mám rád Tokajské víno, kvalitnú čokoládu a fandím Wolverhamptonu Wanderers o ktorých je tento blog. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu